tiistai 1. syyskuuta 2015

Etsintäkuulutus: raakakakku

DSC_0939DSC_0932
Muutin eilen ja vietän just ensimmäistä kokonaista iltaa uuden asunnon sängyn päällä. Höyryävä latte täydellisellä maitovaahdolla ja upouusi 48 tuntia sitten ostettu Macbook pro sylissä. Mikä voisi muka olla tässä asetelmassa huonosti? Ei tule mieleen muutakuin se, että molemmat olisi sylissä yhtäaikaa. Vaan onneksi huomioin turvavälin, kuten kuvasta huomaatte. Nyt kun mulla on vihdoin kunnollinen tietokone, niin voisin vaikka julistaa blogikauden avatuksi virallisesti!

Istuin yksi sateinen aamu viimeviikolla vanhan kämpän vieressä, Katajanokalla eräässä kahvilassa, ja luin siellä raakakakuista kertovaa kirjaa. Kiinnostuin aivan valtavan paljon niistä! Oon tottakai kuullut niistä ennenkin, että en kokenut siis mitään ainutlaatuista ahaa -elämystä, vaan lähinnä inspiroiduin vakavasti. Raakakakut ja raakaruoka ylipäätään vetoaa muhun sillä periaatteella, että inhoan ruuanlaittoa. Ruuanlaitto tarkoittaa mulle samaa asiaa kuin kaikki uuniin menevät ja paistettavat asiat. Sen sijaan rakastan ylikaiken mun blenderiä ja kaikkea mihin se vaan pystyy. Tästä syystä lähestynkin teitä rakkaat lukijat (jos teitä vielä jokunen on linjoilla):

"jos jollakin on jokin hyvä ohje/ehdotus vinkata, niin olen pelkkänä korvana. Mun latte kaipaa kaveriksi jotain tosi raakaa kakkua."

Aion tehdä sen kakun vielä tällä viikolla! Jos ette maistamaan ehdi, niin ainakin koitan kuvailla sen tänne niin hyvin kuin pystyn. Mun sisäpihan nurkkauksessa on aivan ihana paikka, joka on aivan omiaan ihanille kattauksille. Sinne oon jo mielessä kaavaillu kakkukestit.

Mulla on nyt hiukan kiire, oon istunut oikeesti jo toista tuntia tekemässä "muka" tärkeitä juttuja koneella jumppavaatteet päällä ja tehnyt lähtöä salille jo yhtä kauan. Halusin vain tulla elvyttämään mun blogia ja sanoon heipat!

reeta






8 kommenttia:

  1. Innolla odotan: kauniita kuvia, leiskuvaa kirjoitusta.. tykkään paluustasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos aivan ihanista sanoista! Tulin just salin runtelemana ja väsyneenä kämpälle, vaan mikä oiskaan voinut piristää enemmän kun avasin läppärin ja luin sun kommentin. En ois kyllä uskonut että tän vielä joku muistaa! <3

      Poista
  2. Hyvä ostos Reeta!! Kyllä nyt kelpaa bloggailla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, tää on niin makee!!! Ps. Asun tässä ihan sun lähellä nyt nii otetaampa uusiksi se yks tacosalaatti ilta esim samalla porukalla + haluun nähä teiän kämpän!

      Poista
  3. oon varmaan jo viis minuttia yrittäny kirjoittaa tähän kommenttiboxiin kaikki mitä mun päässä pyörii. Ja aina pyyhkiny kaiken pois. Mutta yksinkertaisesti: Sun blogi on niin ihana, sä oot niin ihana ihminen (että ois huippu vaikka liittyä sun kakkukesteille vink vink ;)) ja kaikki tässä sivustossa jonka nimi on Didling on niin ihanaa! oon monesti miettiny, millanen ääni sulla on! voisitko tehä mitään videopostauksen tyylistä matskua? ja ps. mistä noi ihanat sinivalkoraita lakanat on?
    hyvää alkusyksyä, <3: anonyym

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua kiitos :D Ihana kuulla ja kivaa ku jaksat lukee! Mulla on aika normaali ääni, mut joo ollaan mietitty et kuvattais joku video. Ei mikään perus, ei todellakaan, vaan jotain fiilisjuttuja :).. Mun kameralla saa kuulemma ihan hyvää videoo nii aateltiin testata arden kaa. Sinivalkoraitalakanat on ikeasta, ne on just tosi söpö + niitä on siellä varmasti vieläki!
      Kaikkee hyvää sullle, kiitos ihanasta kommentista <3!

      Poista
  4. http://niinhyvaa-ettahymyilyttaa.blogspot.fi/2014/11/mansikka-suklaa-nutellaraakakakku.html << tossa yks raakakakun ohje :-) Oli ihan älyttömän hyvää ja tuolta blogista löytyy tositosi monia muitaki reseptejä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos!! pitää testata kyllä tuota.. Ehdin tehdä jo kakun ja se on vähä yllärin värinen (en seurannu minkään sortin ohjeita), odotan innolla kunhan pääsen töistä ja maistaan sitä. Ehkä siitä vielä kakku tulee :D. 

      Poista