tiistai 16. kesäkuuta 2015

KESÄN EKA

Täällä on ollut hiljaista  jo parin kuukauden ajan. Oon välillä käynyt hyväksymässä ja vastaamassa pariin herättelevään ja hiljaisuutta kommentoivaan kysymykseen, mutta vastailukin on jäänyt laiskuuden takia pois jo pari viikkoa sitten. Ajattelin muutama päivä sitten kuitenkin, että nyt saa luvan riittää. Haluan elämän järjestykseen, ja sitä se on ollut aina kun olen pitänyt blogia. On ollut jokin paikka minne lokeroida tekemiset, ajatukset ja epäonnistumiset. Mulla on ollut ikävä sitä paikkaa! Mun blogihistorian suurin musta aukko ajottui tän kevään kohdalle. Tiivistettynä kaikki mitä sen jälkeen on tapahtunut: Helsinkiin muutto, kiva työpaikka, töissäkäymistä, yo-lakki, kavereita, ihania kämppiksiä, muutto Katajanokalle kesäkuun alussa... Kivoja asioita riittää! Mulla ei siis ole täällä tietokonetta tai mitään sen tapasta mukana, jolla voinkin selittää tän pitkän hiljaisuuden. Koitan nyt kursia kiinni tän liian pitkän aikavälin vastaamalla pariin täsmäkysymykseen! Tietokoneesta sen verran, että se on hankintalistalla seuraavana. Ja jatkosta sen verran, että annan itselleni luvan lainailla tätä Artun masiinaa myös jatkossa.
retu1retu2
retu3
MITÄ TEIN TÄNÄÄN?
Mulla on just meneillään kahden päivän vapaa. Heräsin aamulla myöhään, tiskailin ja siivosin koko aamupäivän kaikessa rauhassa. Tajusin että en oo ehtinyt käydä ruokakaupassa melkein pariin viikkoon ja söin aamupalaksi keksejä melkein kokonaisen paketin (ainut mitä mulla oli), pakastimessa ois ollu myös katkarapuja kyllä. Lähdin mukamas ruokaostoksille mun ihanalla valkoisella pyörällä (siinä on myös valkoinen pitsinen kori!!) mutta päädyinkin melkein auton alle ja rikoin mun puhelimen näytön samalla. Sen jälkeen kruisailin pitkin keskustaa ja ehdin kaikkialle muualle paitsi ruokakauppaan. Käytiin kahden Artun kanssa kuvaamassa (mulle eka kerta pitkään aikaan, ja oli maailman vaikeinta olla kameran eessä!!). Kuvausreissulta pyrähdin suoraan kahville mun Meeri-serkun kanssa ja tilasin kookosjäälaten. Illalla käytiin kämppisporukalla kävelyllä ja juostiin tuomiokirkon portaita. Sen pituinen se. Nyt istun Artun kämpällä ja lainaan sen konetta tätä postausta varten. Pakko ottaa ilo irti näistä vapaapäivistä ja vähän valvoa edes.

MISSÄ ASUN?
Asun tällähetkellä aivan unelmasijainnilla! Kun astun aamuisin meidän kauniin, korkeiden muurien ja kauniiden kivitalojen reunustaman sisäpihan portista kadulle, nään aivan ensimmäisenä meren ja kaikki hienot veneet. Samalta kadulta löytyy useampikin kahvila ja aivan upeet lenkkeilymaisemat on kulman takana (katuja ja muutenkin kilometrejä on hyvin vähän ja jos haluaa hikoilla tosissaan niin kannattaa suosiolla jättää Katajanokka ja häipyä kauemmaksi.) Mulla on kans kaks aivan ihanaa kämppistä, Juuku ja Linda.


MUN SUUNNITELMAT?
...on saanu aivan uuden suunnan. Pidän välivuoden ja mun pomminvarma tulevaisuus puheterapeuttina on vaihtunu ihan uusiin, ehkä enemmän mun tyylisiin ja mun luonnetta vastaaviin suunnitelmiin. Aion olla koko vuoden Helsingissä, ja mahdollisesti myös hakea tänne kouluun ens keväänä, ainakin toivon niin!


MITÄ OON TEHNY VIIMEAIKOINA?

Elämä on pyöriny paljon töissä, rakastan myyntityötä ja ihmisten kanssa juttelemista siellä. Rakastan sitä kuinka pystyn oikeesti miettimään myyntiä myös psykologiselta kannalta. En oo vieläkään lopettanu tykkäämästä psykologiasta, siitä on aivan hulluna hyötyä kaikessa!

MITÄ MUUTA MULLE KUULUU?

Mun hiukset on kasvanu hurjasti!

Mun vaatemaku on vaihtunut aavistuksen käytännöllisempään suuntaan. Artun (mun poikakaveri yhä) sanoja lainaten, mulla oli ennen kiinnostavampi tyyli. Nykyään suosin selkeitä linjoja, ja rakastan erilaisia materiaaleja! Suosin enemmän ajattomampaa tyyliä ja tuntuu että oikeesti viihdyn just näissä vaatteissa. Ei tarvi miettiä olevansa kävelevä kukkatarha tai kirkuva väripilkku. Haluan vähän maastoutua, toisin kuin vuosi sitten.

Ostin kans maailman ihanimman laukun pari viikkoa sitten! En ole katunut päivääkään ja se voidaan lukea elämän yhdeksi taitekohdaksi, nimittäin niin ihanaa laukkua en oo vielä ikinä omistanut! Voin paljastaa, että musta ja maailman pehmeintä nahkaa sekä juuri sopivan kokoinen!

Oon muuttunut ihan uskomattoman epäterveelliseksi! Lähiaikoina lähes ainut terveen merkki on ollut hampurilaisen välistä pilkistävä salaatti, mutta ajattelin korjata asian pian. Huomenna käyn pitkästä aikaa ruokaostoksilla (se ei oo kyllä mitään lempparitouhua) ja kerään korillisen kaikkea ihanan terveellistä.


HYVÄÄ KESÄÄ! Ja haluan sanoa, että tää postaus ei tosiaankaan oo kesän viimeinen! :)  Oli just kivaa kirjoitella pitkästä aikaa.


reeta

13 kommenttia:

  1. Ihana postaus, tuli jotenki hyvä mieli ku luki! :D oon vähä kade, mäki haluun helsinkii !! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3 Vielä ehtii, kesä ei oo vielä edes alkanut ;)!

      Poista
  2. huippu, huippu, huippu. <3 oikeesti täytys tulla äkkiä testaa toi teijän sijainti, täytys ettiä syksyks töitä helsingistä kyl kans XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 <3! Tuu, voit käydä naapurissaki samalla nii aika kannattava reissu ois! Ja hei jos saat töitä nii tuut mun kämpikseks :):):)

      Poista
  3. Heei mikä ala sua siis kiinnostaa?:)
    Ja saako kysyä et monta ällää tuli kirjotuksista?:D ja mistä ne:p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon aina ollut kiinnostunut myyntihommista ja tämänhetkinen työ tuntuu myös olevan just sellaista mitä tahtoisin tehdä. Aion varmaankin hakea kauppatieteisiin :). Kirjotuksista tuli vaan yks ällä XD psykasta.

      Poista
  4. Rakastan sun blogia ylikaiken! Oot niin hyvä kirjottaan näitä, kivaa luettavaa myös noi sun vanhat postaukset :D♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ootpa ihana!! Tällaista on mukava kuulla pitkän ja sateisen työpäivän jälkeen, palelen vieläki ja koitan keräillä itteni tästä sohvalta ja suunnata kamppiin :D! Ah mun vanhat postaukset, äläpä viiti lukee niitä XD ne ihan vanhimmat saa suorastaan punan nousemaan kasvoille...

      Poista
  5. En kestä miten ilosta oli nähä sulla uus postaus! Jatka ihmeessä kirjottelua ee sillontällön, osaat tehä sen nii mukavan rennosti :-)
    Toivotan sulle hurjanrentoo ja mukavaa kesää ja tsemiä töihin! 👏🏻

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan ihana, kiitos!!<3
      Joo koitan tässä selvitä juhannuksen yli töissä ja sitten varmaan rennosti jatkan :D. Mutta hei kiitti ja Sullekki huippua kesää ja tsemppiä kans kaikeen mitä ikinä teetkin :)!

      Poista
  6. Oi, vihdoin!! :) ja kivaaa että ei jää tähän ;)
    Voi mää niin osasin sua ajatella puheterapeuttina! Mutta yhtä hyvin sulle kyllä joku muuki ammatti voi sopia :DD

    VastaaPoista
  7. Huippu, ku kirjottelet taas! :) Tää on varmaan mun lemppariblogi <3

    VastaaPoista
  8. jes huippua kuulla susta taas!!<3 Oot nii sulonen ja hauska tapaus :D ps. ammattinvalintaan liittyen, musta sulla ois lupaava ura jonkilaisena toimittajana esim jossain muoti tai sisustuslehessä:))

    VastaaPoista