perjantai 6. helmikuuta 2015

Aamupalalla Reetan kanssa

^postaus sisältää kaikenlaista liibalaabaa, ottakaa vaikka kahvipöytäkeskusteluna. Sulje Silmäsi. Oot meillä kylässä. Mutta muista aukaista ne hei, että voit lukee. Pöydässä on tilaa kuten huomaatte :). Ja vastavuoroisesti saa vastataki, ei tarvi hiljaa mutustaa (hyi käytän tuota sanaa ihan sen rumuuden takia) pullaa nurkassa. pe5pe1pe2
    Oi että mikä ihana aamu ollu taas! Aurinko nousi ihan kultasena taivaanrannasta ja täydensi mun muuten niin täydellistä aamupalaa! Tai saattaisinko sanoa jopa, että se häiritsi ruokarauhaa, nimittäin olin just alkamassa syömään ku huomasin koko ihanan yksityiskohdan ja juoksin heti alakertaan hakemaan kameran. Oon vaan selannu nyt tunteroisen tässä demin sivuja (hahah sieltä muuten oikeesti saa hyvin hyödyllistä vinkkiä lukemiseen, jotku reippaat on käyny siellä kommenteeraamassa omia lukuvinkkeja jne, naurakaa pois vaan! ) ja syöny aamupalaa (sitä täykkyä satsia minkä näätte ylimmässä kuvassa.) Ois aivan ihana käskeä tässä joku päivä vaan joku kaveri/tai kavereita tänne heti aamusta lukemaan mun kans ja tekeen aivan maagisen upea ja ihanan seesteinen aamupalakokonaisuus <3. Ja kaupan päälle tietenki sais nähä meiän ihanan pörrösen alman, joka tykkää nousta aina kello kuusi aamulla (toisin kuin minä, mutta ehkäpä koulutun tästä vielä).
     Kuten kaikki asianosaiset tietääkin, eilen oli äikän tekstitaidon Yo ja menin sinne ehkä vähän turhan varmana epätodellisen hyvin menneen prelin takia, toisin sanoen pää keltaisena istuin saliin. Vähintäänkin innosta puhkuen ja edellispäivänä viimetingassa opeteltuja sivistyssanoja ja niiden merkityksiä ryöpsähteli satunnaisesti ennen koetta ympärillä istuvien kanssa keskustellessa. En nyt tiiä mitä muuta sanoa kokeesta ku sen että ensimmäistä kertaa elämässä mulla loppu pyyhekumi. Voin hyvin kuvitella miltä valvovasta opettajasta on tuntunu ku avuttoman näkösen pyyhkumiriekaleiden ja palasten peittämän kasan (joka hyvin läheisesti muistuttaa oppilaan ja pöydän ja penkin risteytystä) alta nousee vapiseva käsi viittaamaan. 

 Viime aikojen mietteitä

Oon todella paljon miettiny, mitä ihmettä kirjoitan vielä jotain blogia. Eihän mulla oo tänne edes mitään sen tähdellisempää asiaa. Enkä oo mikään erikoisempi henkilö, en oo julkkis, vaan pelkkä tavallinen lukiolaistyttö jolla ei oo tällä hetkellä muuta elämää ku opiskelu. En esittele täällä mun vaatteita, en oikeestaan painota tätä sen vakavammin minnekään suuntaan. Juttelen vaan itsekseni ja iloitsen aina siitä ku joku sattuuu kommentoimaan mun höpinöitä. Eikä mun kuvien tasokaan mikään erikoinen oo ainakaan mitä selailee nykyisiä postauksia taaksepäin. Tää on oikeestaan mulle semmonen pikkunen irtiotto arjesta, rakas harrastus ja ehkä pieni päiväkirjan tapanen.
   Rakastan ihania tunnelmia, pastellisävyjä, kynttilöitä ja sisustamista.  Haluaisin luoda (sitten aikuisena) aivan ihanan blogin, mutta mulla ei vaan oo siihen tällä hetkellä aineksia. Oon vasta aloittelemassa elämää, enkä oo ees lopettanu vielä lukiota. Mulla on unelmana oma kämppä, josta teen just sellasen ku haluan ja jossa viihyn ihan 100prosenttisesti. Tykkään viihtyä ja tykkään kauniista ruuasta (ootan kesää niin paljon, että voisin taas koristella mun smoothieita ihanilla syötäviksi kelpaavilla kukilla meiän puutarhasta). Oikeestaan kaikki nää unelmat kietoutuu valokuvaamiseen; haluaisin päällystää mun ympärillä olevat asiat niiin kauneilla (what mitenköhän tuon sanan kirjoittaisin) asioilla että ihan sama mihin suuntaan osoittaisin kameralla niin tulis aivan ihana kuva. Tästä vois luulla että oon joku pinnallinen, mutta pyh sitä en oo. Koska en edes harjaa hiuksiakaan ikinä.
  Kuitenkin tänhetkinen elämän tilanne on kaikkea muuta kuin rauhaisa ja ajaton. Kirja kädessä, ja ympärillä pelkkää eteenpäin tikittävää aikaa (ja lähestyviä ylppäreitä). Kamalinta on se että niinä päivinä ku en ehdi lenkille, päivän ainoat urheilusuoritukset rajoittuu mun pään sisälle ku opiskelen vaan. Herään. Syön. Oon koneella. Opiskelen. (mua ei saa irti kirjoista, joten jatkan iltaan asti vahingossa melkein taukoja pitämättä). Niinä päivinä ku oon ollu pääkirjastossa lukemassa, Arttu on tullu kaheksan aikaan hakemaan mua ja oon pari kertaa joutunu laittaan viestiä että en pysty irtoamaan näistä kirjoista nii joka kerta joutunu tulla hakemaan lukusalista asti. Mutta ettei kukaan luulis että oon joku hullu, niin en oo. Haluan vaan olla perusteellinen ja oon huomannu että ylppäreihin valmistautuessa mulla on tosissaan taipumusta rakastua siihen tietoon mitä luen ja haluan lukee vaan lisää ja lisää. Ja vielä enemmän. Kiinnostun ihan vahingossa aivan yllättävistä asioista kuten jostain uskonnon kirkkohistorian oudoista vaiheista.
     Tän kaiken takia musta tuntuu että multa ei vaan yksinkertasesti irtoa juttua tänne blogiin ja tuntuu että kaikki mitä sanon nii toistaa vaan samaa kaavaa. En vaan ehdi poimia kauniita muistoja tällä hetkellä jokaisesta päivästä vaan aivan pakko keskittyä siihen opiskeluun. Mutta toisaalta tässäkin oon just kirjoittanu kilometrin verran mun omia päänsisäisiä mietteitä. Riittäisköhän ne ?

p.s. ^^Tuo edellinen purkautuminen ei ollu sitten mikään lopetan-blogin-kirjoittamisen-välittömästi, vaan oikeestaan tiivistettynä varoitus mahdollisimman tylsästä sisällöstä, joka on myrskypilven lailla kohoamassa uhkaavan tummana koko Didlingin ylle (hehe musta on hauskaa, koska sen niminen kylä on oikeesti olemassa, aion siellä tosiaan vielä käydä joskus, oon täällä joskus maininnukki).
EDIT//: mitä pidätte uudesta ulkoasusta?

reeta

21 kommenttia:

  1. sun blogi on paras mitä tiiän! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ohhoh jopas nyt, kiva kuulla tämmösiä!! kiitos ihana anaonyymi <3:)!!

      Poista
  2. oi oot ihana ja tykkään sun tyylistä kirjottaa! Rakastan myös näitä sun kuvias<3_<3 jaja oot ihan huikaisevan kaunis, kerran oon jopa nähny sut livenä Oulussa: ) Meinasin tulla sanoo jotai mut en sitte kehannu: DDtykkään myös ihan sikana sun tyylistä!Ja aaaw tuo koiravaavi<3enkestä. monesti oon aatellu kommentoida, mutta se on aina jotenki jääny: D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana ihana sinä! Oisit nyt tullu vaan moikkaan, oisin varmasti ollu aivan mielissään ja ei se ois yhtään uutta mulle, just siisti nähä lukijoita livenä ku muuten ne on aika näkymättömiä lukuunottamatta jos joku huikee kommentoi yhtäkkiä :)! Kiitos paljon, aivan huippua ku kommentoit, näitä on niin kiva lukee ja tulee hyvälle mielelle! <3 :)

      Poista
  3. Hejssan!

    Olen jännittänyt monta kuukautta kommentoidakseni :') Tämä on kuin kirjoittaisi fanikirjettä idolilleen, jonka tietää lukevan kirjeensä...
    Mutta siis, kun aloitin lukemaan blogiasi niin mietin miten joku voi olla näin hyvä bloggaaja.
    Olin lukenut blogiasi jotain 1kk ja huomasin että asut samassa kaupungissa kuin minä. Olin ihan silleen, että kuinka siistiä, ja toivoin että törmättäis joskus. Noh, aikani sua luettua huomasin, että asut samalla kylällä kuin minä. Ja se oli jippii-huuto täältä päin. :D Sitten mä älysin kaiken kun näin pikkusiskosi kuvan...
    Tä voi mennä niin sekavaksi kuin olla ja voi, mutta toivon että ymmärrät edes muutaman rivin..

    Olen siis Ellenin kaveri, suuri blogisi fani, ja samaa koulua käyn kuin sinäkin joskus aikoinasi :D

    Olen puhunut, kiitos!

    PS. Sun postaukset on niin mahtavia, etten ole törmännyt ( tai tule törmäämään) tylsään sisältöön ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Hilla!! Ihan älyttömän ihanasti olit kirjottanu tänne<3
      Kyllä mää sut ellenin kavereista tiiän ja juoksen teiän talonki ohi (jos se on se yks :D) monta kertaa viikossa!
      Montakohan kertaa mun pitäis oikein sanoa kiitos kun tuossa kertakaikkiaan oikein vilisiä positiivisuuksia! Kiitos oikeen paljon ja paljon tsemppiä kouluunki, pikkaralan koulu oli just aivan mukava koulu! :) niin kivaa saada tämmösiä kommenteja!! :)

      Poista
  4. Haha tiiäkkö mitä, mä yks päivä mietein, että mitenhän sun blogi ei oo vielä suositumpi ku se nyt on. Oot ihan älyttömän hyvä kirjottaan ja kuvaamaan ja tää on muutenki aivan paras blogi!! :D ainut huono puoli tässä on vaan se että täältä saa lähteä syyllisen tuntoisena pois ku kerrot täälä että kui paljo oot lukenu ja ite ei vaan saa aikaseks aukastua kirjoja :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että miten ihana kommentti, kiitos Elina! Oon ihan älyttömän laiska tekemään postauksia ja niitä tulee pari kuukaudessa, paitsi että nyt oon (ehkä) saattanu tehdä ryhtiliikkeen parempaan suuntaan.. Sitte tosi tylsä ulkoasu ja vähä sekava, ei-mistään-tietystä kertova sisältö. Noi on ainaki mitä mulle tulis ekana mielee jos joku kysyis että miks blogi ei oo niin suosittu :D Ja oikeesti oon koittanu hirveesti vähentää koulujutuista puhumista, mutta ihan vahingossa se lipsahtaa :D mutt älä huoli, en määkää kovin pitkällä lukemisessa oo ;) nytki lähössä ehkä viettään vapaailtaa kohta ja luen muka äikkää just kännykkä kirjan edessä :D....tsemppiä sullekki ihan hirveesti, ihan kohta tää on jo ohi!! :D

      Poista
  5. Tykkään, tykkään, tykkään <3 <3

    VastaaPoista
  6. nää kuvat on tosi hienoja oot niiiin taitava kuvaamaan ja oon viel aurinkokuvien fani ja kauniinnäkösten ruokien fani myös, ni nää nappas oikein!! sun höpinöitä on kiva lukee ni jatka vaan siihen tahtiin mihin kerkeet :-) ja toi on varmaan ihan yleistä (miinus jotkut supernaiset ja miehet) et välillä ei oo aikaa ja mitään mielenkiintosta ei kerkee tapahtuu just vaikka koulun takii ja siks blogi vähän hyrrää hiljaa :3 mulla ainaki hehh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin totta toi :D silti epätoivonen elvytys käynnissä, pitää tehä jo tikusta asiaa. Onneks oon ihan free woman pari kk päästä nii voin alkaa elään täykkyä elämää ja vaikka muuttaa minne vaan xdd ihan btw tykkään sun blogista ihan sikana! sun tyyli on ihan täydellinen ja koko blogi kanssa ja vaikutat tod hauskalta, älä ikinä lopeta sun blogia:3!

      Poista
  7. voi reeta reeta, oot kyllä niin huippu tyttö!!! aina ku luen sun ajatuksia täältä ja sun ihania kuvia kattelen ni tulee semmonen että vois kattoa jonku kimppakyytin sinne ja tulla sun luokse sinne! tekosyyks voisin vaikka ottaa tommosen opiskelumotivaation puutteen ja ehkä sä osaisit auttaa ku oot niinn reipas tyttö!!!! oikeesti sun tekstitki on niin parhaita ja nii oot koko tyttö!!!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. saikku alapa tulla tänne heti! Ois oikeesti maailman parhainta jos tulisit hei!!! <3<3<3 no höpöhöpö ite oot hirveen paras kyllä! <3

      Poista
  8. Aina ku huomaan, että Reeta on postannu, huudan melkee ääneen JES! Näitä on niin mieluisaa lukea ja jokaisesta postauksesta ilahtuu. Hyvähyvä! Ahkera opiskelija oot, tsemppiä loppuun vielä!! Sit sun elämä alkaa ;) hei selkasta haluaisin kysyä et mitkä kaikki aineet sää kirjotatkaan ja mitä aijot tehä lukion jälkeen.. Haeksä johonki kouluun, jos nii mihin? Ja minkä ammatin haluaisit/aiot opiskella? T.erittäinen innokas lukija xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ihana sinä! Ja aivan hassua aatella että jotku oikeesti tykkää lukee mun blogia, tätä on aivan tosi mukava kirjottaa ja muutenki niin kiva ku on paikka jonne nakella ottamia kuvia ja ehkä saada niistä kommenttiaki :). Just lähti pari kaveria, pidettiin kaks enkun kuuntelua peräkkäin meiän ruokapöydällä ja alkaa oikeesti näyttään siltä että ehkä tämä lukio päästään läpi! Ja kohta meen lenkille ja aion kuunnella enkun kielistä romaania (oon kuunnellu jo melkee kaks läpi lenkkeillessä). Huomenna enkun kuuntelu siis!! Aion hakea opiskeleen logopediaa (=puheterapeutiksi) Oulun yliopistoon, ku siinä yhdistyy mun lempiaine eli psyka ja sitte äikkää ja enkkuaki on osattava, eli kaikki mun vahvuudet :D. En haluais pitää välivuotta, niin yritän tosissaan päästä sisään jo nyt. Eihän sille tietenkää voi mitää jos ei ekalla pääse, mutta sinne aion silti hakea! :) T. erittäin innokas bloggaajanne :*

      Poista
  9. Voi kuule tää sun blogi on ehdottomasti ihan yks parhaista :D aivan sama mitä tänne kirjotat nii aina on yhtä mukava lukea ja naureskella itekseen että onneks maailmassa on joku muuki yhtä hömelö ku minä :D tosiaanki jos sulla vaan innostus riittää ni kirjota tänne ihmeessä ihan mitä vaan, kerro vaikka siitä että kuinka monta naulaa sun ovien listoissa on yhteensä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos emilia!! Aivan ihanaa kuulla :D näitä kommenttejaki on aivan mahdottoman kiva lukee, ja tää vastailuki on niin kivaa. Jotenki semmonen vuorovaikutus, tuntuu ettei vaa yksin kirjottele täällä nolouksia. Saa tosiaanki kommentoida vaikka omia stooreja tänne, jos on esim tapahtunu jotai hauskaa vastaavaa tms tms luen aivan innolla, :D ei kannata yhtää miettiä mitä kirjottelee! :D Haha siinäpä hyvä postausidea..

      Poista
  10. Moi! Oon tässä jo jonkin aikaa lueskellu sun blogia ja tykkään tästä niin paljon etten kyllä nyt voi olla kommentoimatta:) Oon itekki lukiolainen ja on nii kivaa lukee toistenki lukioarkee, varsinki näin positiivisesti kirjotettuna. Ja sun blogissa on just parasta se et tällä ei oo mitää tiettyä suuntausta ja kerrot ihan sun normaalista elämästä, silleen aidosti eikä yhtään pinnallisesti. Sulla on hauska tyyli kirjottaa ja kuvat on upeita:) Mahtavaa et jaksat pitää tätä blogia! Tsemppii kirjotuksiin sulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka anonyymi! Joo vertaistuki on parasta ja se, että pystyy samaistumaan ku samassa tilanteessa ;)! Kiitos ihan hirveesti ihanista sanoista ja tsemppiä sullekin kouluun + kaikkee muuta hyvää :* <3!

      Poista
  11. oikeesti. sää et varmaan tajua, että tää sun blogi on oikeesti niin hyvä! oikeesti ei sanat riitä kuvaileen ääääää kiitos et blogaat <3

    VastaaPoista