tiistai 15. lokakuuta 2013

Je m´appelle reeta

^miten huippua voikaan olla ranska! Sanoa kurkkuärrää vaikka ei osaa yhtää ja huomata että sillon ku eniten pelleilee sanojen kans nii ne meneeki aivan hyvin :D :D niin hassun kuulosta, että ekalla tunnilla katoin opettajaa monttu auki ja mietin että onko tää tosissaan tän kuulosta. Sanatki kirjotetaan ihan erilain mitä sanotaan, ja niin paljon turhia kirjaimia että en voi ees ymmärtää!
äh. mua tekis mieli hajottaa tuo bannerissa oleva rakennus ja tehä yksinkertasempi tilalle. teen sen! joku päivä:D 
kahvil
oltiin eeron, paukun ja jantsan kans lauantaina kahvilla jossaki ihan erissä kahvilassa missä en oo ikinä käyny. oli kallista ja porukka kaikkos meiän ympäriltä jostain syystä. Ranskassa on just tuommosta, en vaa kannata ihan lompakon takia tuota kahvilakulttuuria ku kotonaki voi voidella leivän ja keittää kahvia. mutta kyllä siellä on ihan kiva silti aina istua :D asu
Heräsin aamulla ennen herätystä ja huomasin olevani pitkästä aikaa ansaitulla sairaslomalla, oli tarpeeksi huono olo ja koko kaulan levynen kurkkukipu ja jäin kotiin nukkumaan. Nyt on kuitenki sen verran virkee olo et oon lukenu fysiikkaa ja syöny vohveleita ja ollu koneella niinkö tavalliset ihmiset eli oon oikeestaan terve jo. käytännössä. Ootan aivan sikana syyslomaa, ja se tulee vaan nopeempaa ku oon tajunnu olla sairaana keskellä viikkoa, jes! Ja oottelen kans että posti tuo mulle sen paketin mistä kerroin viimeksi;).
DSC_0257
Jantsa (kesäkämppis) tuli ouluun mun luokse yöksi viikonloppuna ja oli niin mukava nähä taas pitkästä aikaa! Kesäkuusta elokuuhun herättiin joka aamu samasta huoneesta ja keitettiin kahvit ennen töitä, jotka toinen joi rauhassa pöydän ääressä ja toinen saatto juosta kuppi kädessä pysäkille ja kulauttaa ennen bussiin menoa. Sitte töitten jälkeen tulin "kotia", löysin kämppiksen, joka oli rankan tunninpitusen työpäivän (joka vastas mun 8tunnin päivää, josta sai ihan saman palkan). Mutta en oo silti katkera kerta se on ihan sama nukkuuko töissä vai kotona;)
Oltiin koko lauantaipäivä kaupungilla ja nähtiin kavereita (taas puhun muuttujilla, kerta en jaksa oikeesti alkaa luetteloimaan ketä oikeen nähtiin). Mentiin illaksi toppilaan ainoa kattoon. Sunnuntai-ilta meni isommalla porukalla manen kämpällä. Eli ihan perus hengailua, ei sen kummempaa:).jantsajamä
#kämppiskuva nro 10000. voi mikä ilonpäivä, kuvasta saattaa jopa näkyä että on 14.heinäkuuta eli mun synttäripäivän aatto. Synttärit oli ehkä vuoden huonoin päivä, mua väsytti maailman eniten ja lopulta kukaan ei kestäny mua enkä mä ketään. Menin nukkuun samantien ja heräsin seuraavana päivänä ihan normisti töihin 17-vuotiaana. Ehkä mulla on vielä vähän ikävä tuota elämää:D oli niin paljo paikkoja missä käydä, niin paljon mahdollisuuksia, sai vaan hypätä junaan ja mennä. Ei ollu muita kellonaikoja ku työt. Ja jääkaappi oli täynnä dyykattuja jugurtteja, ja pakastin täynnä leipää jotka oli hommattu ihan samalla tekniikalla.
<3reeta.


13 kommenttia:

  1. hienoo ko postasit, ja uudet kengät x)))

    VastaaPoista
  2. mää nii tiiän nuo tunteet ranskan alottamisesta... Ite just alotin kans ja opettaja on nii 'loistava' että auttaa asiaa tosi paljon:D

    VastaaPoista
  3. tiiäkkö mulla on yhtäkkiä nii ikävä meijä kesahessu hesakessu aikaaaaa! eikestä

    se siperialaisen pitserian jnejne xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niimpää:D mullaki, anteeks mikä toi viimenen oli ? :DDDD

      Poista
    2. miten voit ladata kuvat flickr kautta? auta pientä pliiis

      Poista
    3. 1. toivottavasti sulla on käyttäjä sinne yms jne nii kirjaudu eka sisään, ylläri :D 2. kato sitä yäpalkkia ja paina UPLOAD 3. Pääset siihen kuvienlataussivuun ja paina
      vasemmasta yläkulmasta "Add", sitte voit valita omista kansioista kuvan minkä haluut lataa ja sitte painat aina uudestaa ja uudestaa siitä ku haluat lisempää kuvia ladata samalla kertaa. 4. Ku oot valinnu ladattavat kuvat, paina oikeesta yläkulmasta "Upload". 5. Sitte, ne kuvat tulee sinne Photostreamiin ja paina sieltä kuvaa minkä haluat bloggeriin. KU se kuva on sulla siinä isosti auki, nii sen alakulmassa (puhekuplan oikealla puolella) on semmonen laatikko josta lähtee nuoli. Paina sitä ja ja valitse kuvakoko ja kopsaa se html-koodi. 6. Mee sun bloggeriin siihen tekstiin mitä oot esim kirjottamassa just sillon ja paina HTML ja sitte lätkäset sen kopioidun koodin siihen perää :) Haha, en tiiä saitko mitää selvää, mut tuossa lyhyesti :D :D

      Poista
  4. etkö sää opettanutkaa tätä blogii?:O mut hyvä vaa! :D

    VastaaPoista
  5. Hei ääää magee blogi!! Ja miten toi sun kuvailu ranskan tunnista osukaan muhun, mä nimittäin alottelin kans ranskaa just koulussa... mut myös lopetin samantien:---D Ei sopinu mun suuhun, mut onneks sulla ainaki on ihan huippu asenne ranskan opiskeluun!! Tsemppii siihen:-)

    http://hennoaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. Miten HUIPPU voikaan olla sun uus banneri! ihan ku sä :Dd

    VastaaPoista